15 Nisan 2017 Cumartesi

AYAK BAKIM ÖNERİLERİ


Herkese merhabalar.... Bu yazıyı uzun zaman önce yazdık ama teknik bir aksaklıktan dolayı hazırladığım fotoğraflar gitti. Bekletmemek adına yazılarak paylaşıyorum daha sonra fotoğrafları ekleyeceğim.
Ben pedikür yaparken etlerimi kesmeyi pek tercih etmiyorum ama bu elbette bakım yapmadığım anlamına gelmiyor. Bu yazımda size evdeki malzemelerle yapabileceğiniz 3 tane tariften bahsedeceğim. Benim ayaklarıma uyguladığım bakımlar bunlardan ibaret :)

1.  Hepimiz topuklardaki çatlaklardan muzdaribiz. Pedikür yaptıran da yaptırmayanlar da mutlaka ponza taşı veya benzer bir şeyle ölü derilerden kurtulmayı tercih ediyoruz. Genelde banyo sırasında ayaklarımız yumuşadıktan sonra veya kuaförde uzunca bir süre sıcak suda yumuşattıktan sonra bu işlemi yapıyoruz. Benim vereceğim bu tarif ölü derilerden daha kolay kurtulmamız için...


İçine ayaklarımızı koyup bekletebileceğimiz bir kaba ılık sütümüzü koyuyoruz ve içerisine salatalık rendeliyoruz... Sıcak su yerine ayaklarımızı bu karışımın içerisinde bekletiyoruz. Salatalık ve sütteki asit ölü derileri daha kolay atmamıza yardımcı oluyor.10 dk bile yeterli oluyor. Ayaklarımızı içinden  çıkarıp kuruladıktan sonra elinizle ovduğunuzda bile ölü derilerin ne kadar kolay çıktığını göreceksiniz. cildinizi tahriş etmeden tercih ettiğiniz yöntemle ölü derilerden kurtulabilirsiniz. İlgili resim
2. Bu yöntem ise tırnaklarımızı beyazlatmak için bir öneri. sadece ayaklarımıza değil ellerimiz için de kullanabiliriz.  Gerekli olan malzemeler ise yine süt, yaş maya ve birazcık toz şeker...
Bunu herhangi bir yerde okumadım kendi deneyimlerimle keşfettim etkisini farkedince araştırdım ve zaten kullanılan bir şey olduğunu gördüm. 
ılık süt hazırlıyoruz içine bir paket yaş maya koyuyoruz ve onu aktive etmesi için birazck toz şeker koyuyoruz. sütün çok sıcak olmamasına dikkat edin lütfen. bir önceki tarifteki gibi içinde tırnaklarımızı 15-20 dk bekletiyoruz. beyazlatma etkisini gösteriyor. Yaş maya aynı zamanda mantar tedavisinde de kullanılan bir yöntemmiş. Söylenenlere göre her gün düzenli olarak mayalı suda bekletmek mantarı ciddi ölçüde azaltıyormuş. Denemediğim için kesin bilgi veremiyorum ama mantar problemi yaşıyorsanız bunu bir araştırmanızı öneririm

3. Son önerim ise bir peeling. Bunu elinize, ayaklarınıza hatta tüm vücudunuza kullanabilirsiniz  ben denedim ve hep memnun kaldım. Daha önce instagram hikayemde ve snapchatte bahsettiğim çok pratik bir tarif. lazım olan şeyler yalnızca krem ve toz şeker. Kullandığınız herhangi bir kreme toz şeker koyarak onu peeling olarak kullanabilirsiniz. ❤

Umarım yazıda faydalı bir şeyler bulmuşsunuzdur.. Yeniden görüşmek üzere ❤

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder